tirsdag den 25. marts 2014

På besøg hos Sandstone

Endelig langt om længe har jeg fået set Sandstone's inspirationshave. Mange har snakket om den og fortalt at det var et fantastisk sted, hvilket jeg kun kan være enig i. Sandstone sælger som navnet siger bl.a sandsten, men også travertin, limestone og skifer. De har til huse i det gamle Mejeri i Duebjerg ved Sorø. I deres udstillingshave som er inddelt i mange haverum kan man se eksempler på anvendelse af disse naturmaterialer. Der er meget inspiration at hente. 

Englænderne er vilde med sandsten, men vi har været mere tilbageholdende herhjemme med at bruge dette naturmateriale som belægning. Måske hænger det sammen med at man føler sig usikker på hvor holdbare sandsten er i vores klima, men de sten som Sandstone.dk sælger er af en kvalitet som kan klare det danske klima. 

Her kommer lidt billeder fra stedet:




Tove Hede fra Sandstone.dk og Jesper Corfitzen fra Haveselskabet



Det er næsten ikke til at se, men det er kunstgræs der er mellem fliserne






For god ordens skyld, så har jeg skrevet dette indlæg, fordi jeg synes det er et dejligt sted som er et besøg værd. Jeg har ikke modtaget nogle modydelser for dette indlæg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar